Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Projekty graficzne poznańTrudno wyobrazić sobie skuteczną strategię marketingową bez spójnego systemu graficznego, który odpowiadać będzie za prezentację marki – na przykład przy użyciu logotypu oraz wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych, publikowanych w ramach prowadzonych działań.

Za to wszystko odpowiada identyfikacja wizualna, która powinna być istotna nie tylko dla działu promocyjnego, ale też dla każdego przedsiębiorcy chcącego reklamować swój biznes w sieci. W poniższym tekście wyjaśniamy jej specyfikę oraz znaczenie dla marketingu w internecie.

Co to jest identyfikacja wizualna? Na czym polega?

Zacznijmy od dokładniejszego wyjaśnienia głównego pojęcia. Identyfikacja wizualna to zbiór wszystkich symboli, które są wykorzystywane w procesie budowy świadomości i wizerunku danej marki. Spośród nich wymienić należy głównie znaki graficzne, jak również wszelkiego rodzaju materiały reklamowe, a także zasady związane na przykład z ubiorem czy też zachowaniem pracowników. Stosowane są one po to, aby w odpowiedni sposób przedstawiać firmę na rynku. Zarówno klientom, jak i partnerom handlowym.

Wszelkie wspomniane informacje umieszczane są w księdze identyfikacji wizualnej, która może zostać przygotowana w formie fizycznej lub cyfrowej. Ułatwia ona ich użycie, stanowi ponadto sposób na uporządkowanie ważnych elementów systemu. Jej zawartość jest zależna od samej firmy, jednak w większości przypadków znaleźć w niej można między innymi:

  • księga znaku – najważniejsza część identyfikacji. Składa się z informacji na temat firmowego logotypu (m.in. opis, wykonanie, kolor, dostępne rozmiary),
  • wzór materiałów promocyjnych – na przykład druków firmowych, ulotek, banerów i plakatów,
  • obraną kolorystykę – używaną w elementach graficznych, ubiorze pracowników czy też wystroju siedziby,
  • wygląd stron internetowej – mowa tu nie tylko o layoucie,
  • wzór czcionek – używanych w reklamach, treściach etc.

Po co tworzyć identyfikację wizualną?

Wiemy już, co kryje się pod omawianym pojęciem, dlatego warto teraz wyjaśnić, dlaczego identyfikacja jest w ogóle potrzebna. Na tego typu pytania możemy odpowiedzieć jednym słowem: spójność. Jest ona szalenie ważna dla całej strategii marketingowej. Bez spójnych elementów graficznych, spójnego przekazu reklamowego i spójnego zachowania osób związanych z firmą trudno o sukces działań w internecie.

Identyfikacja wizualna pozwala stworzyć kompletny system promocyjny, za sprawą którego dany podmiot będzie w stanie wyróżnić się na tle konkurencji. Wymienione wcześniej elementy wchodzące w skład systemu umożliwiają ponadto budowę świadomość marki. Dzięki nim odbiorcy przekazu zaczną ją rozpoznawać, co ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku.

Na koniec warto jeszcze podkreślić, że gotowa identyfikacja wizualna będzie przydatna również dla podmiotów, którym firma powierza działania marketingowe. Dzięki niej doskonale wiedzą one bowiem, jakich znaków i elementów graficznych używać, by całość okazała się po prostu spójna.