Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Prowadzenie social mediaO znaczeniu mediów społecznościowych powiedziane zostało już naprawdę wiele. Mimo to nadal niektóre firmy miewają opory przed ich pełnym wykorzystaniem. Głównie pod kątem marketingowym. Dlaczego takie podejście jest błędne?

Z co najmniej kilku powodów, jednak tym najważniejszym wydaje się niepotrzebne ograniczanie własnych możliwości marketingowych. To właśnie na portalach społecznościowych zbiera się ogromna grupa potencjalnych klientów, z którym warto się komunikować. Bagatelizowanie ich roli w procesach reklamowych to poważny błąd. Zwłaszcza biorąc pod uwagę najważniejsze korzyści, na jakie liczyć mogą firmy, które zdecydują się na ich aktywną obsługę.

Portale społecznościowe pozwalają kreować wizerunek

 

Wynika to oczywiście z ich charakteru, a także możliwości prowadzenia bezpośredniego dialogu z odbiorcami. Na przykład poprzez ciągłe wpisy na profilu lub dyskusję w komentarzach. Dzięki temu firma stwarza wrażenie, że jest blisko klientów. Zawsze może bowiem odpowiedzieć na wszelkie pytania bądź pojawiające się wątpliwości.

Działalność w takich serwisach jak Facebook czy Twitter pozwoli również zbudować wizerunek eksperta, który zna się na swojej dziedzinie i któremu warto zaufać. Wszystko to może w pozytywny sposób wpłynąć na sprzedaż produktów bądź usług.

Dzięki mediom społecznościowym firma może natychmiast reagować na sytuację rynkową

 

Okażą się one dobrym narzędziem do gaszenia pożarów, wywołanych na przykład niespójnym komunikatem medialnym czy zmianami w ofercie. Dostęp do profilów firmowych na omawianych portalach ma wiele osób. Przekazywane z ich pomocą informacje mogą też zostać łatwo rozpowszechnione. Dzięki temu zyskujemy pewność, że nasz przekaz trafi dużej grupy odbiorców.

Biorąc to pod uwagę, portale możemy traktować jako narzędzie, które zawsze warto mieć pod ręką. Bez względu na to, czy mamy do czynienia z sytuacją pozytywną z punktu widzenia wizerunku firmy czy też negatywną.

Działalność na portalach społecznościowych może mieć pośredni wpływ na pozycjonowanie

 

Prowadzenie własnych profili nie wpłynie bezpośrednio na pozycję strony w wyszukiwarce Google, jednak może robić to w sposób pośredni. Jakim cudem?

Wszystko za sprawą ruchu na stronie, jaki jesteśmy w stanie wygenerować dzięki stałej aktywność w takich serwisach jak Twitter, Facebook czy YouTube. Publikowane na ich łamach treści mogą skutecznie zachęcić odbiorców do interakcji, a także odwiedzenia strony docelowej. Sprawi to, że stanie się ona popularniejsza, co z kolei przełoży się na jej ocenę wystawianą przez algorytmy wyszukiwarki.

Należy pamiętać też o tym, że większy ruch na stronie może również wpłynąć na wzmożone zainteresowanie dostępną ofertą. Mając to na uwadze, portale społecznościowe trzeba uznać za narzędzia sprzedażowe. Jeśli więc użyjemy ich w sposób odpowiedni, będziemy mogli liczyć na szereg korzyści – nie tylko czysto marketingowych, ale też finansowych. I właśnie dlatego pod żadnym pozorem nie należy ich bagatelizować.