Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Konieczność dopasowania się do obecnych trendów i wymagań klientów sprawia, że właściciele sklepów internetowych muszą przemyśleć to, jak powinny wyglądać i działać ich strony. Jedną z kwestii, o której pod żadnym pozorem nie należy zapominać, jest tak zwana responsywność. Bez niej trudno dziś liczyć na sukces w postaci większego ruchu w sklepie i korzystnej sprzedaży.

Co to znaczy responsywny sklep internetowy?

Pojęcie to wzięło się od angielskiego sformułowania Responsive Web Design (RWD). Polega to na tworzeniu witryn, które w sposób odpowiedni będą wyświetlały się na wszystkich sprzętach, niezależnie od wielkości ekranu. Jak można się domyślić, główną troską traktowane muszą być urządzenia mobilne – smartfony, tablety, czytniki e-booków etc. Jeśli przy ich użyciu przejdziemy na stronę responsywną, będzie ona wyglądać nieco inaczej niż na komputerze. Korzystanie z jej zasobów okaże się jednak po prostu wygodne, a prezentowane treści czytelne.

Zgodnie z RWD, sklep internetowy powinien w całości dostosowywać się do specyfiki urządzenia, które obsługuje internauta. Musi on mieć więc dostęp do wszystkich funkcjonalności, które są dostępne w stacjonarnej wersji sklepu. Mowa tu nie tylko o wygodnym interfejsie, ale również o sprawnym systemie zamówień, płatności czy też komentarzy. Mówiąc krótko, strona powinna działać tak samo dobrze na każdym sprzęcie. Bez względu na specyfikę wyświetlacza. Tylko wtedy może ona zostać określona mianem responsywnej. Jak nietrudno się domyślić, sposobów na spełnienie tych kryteriów jest co najmniej kilka.

Czy responsywność sklepu internetowego jest ważna?

Projektowanie stron zgodnie z zasadami RWD nie jest wcale alternatywą lub jakimś dodatkiem do działań standardowych. Obecnie jest to konieczność. Wystarczy spojrzeć w statystyki i raporty, które jasno wskazują, że od 40 do 70% ruchu w sklepach online pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Zamykanie się na klientów korzystających ze smartfonów, tabletów i innych sprzętów z małymi ekranami to proszenie się o zapomnienie.

Zwłaszcza że ruch mobilny ma ogromny wpływ także na widoczność stron w wyszukiwarkach internetowych. Dla algorytmów Google niezwykle ważne jest to, jak witryna „zachowuje się” na konkretnych urządzeniach. Właściciele sklepów, którzy myślą o dotarciu do sporej grupy klientów, nie mogą więc bagatelizować tej sprawy.

Jak stworzyć responsywny sklep internetowy?

Przystosowanie strony do małych ekranów wymaga wykorzystania odpowiednich technologii i zaimplementowania dodatkowego layoutu. Wszystko po to, aby sklep na urządzeniach mobilnych był w pełni funkcjonalny i wygodny.

Nie da się tego zrobić bez znajomości konkretnych rozwiązań, dlatego warto tego typu zadania powierzać specjalistom. Co ważne, projekt responsywny może powstać zarówno na etapie budowy sklepu internetowego, jak i wówczas, gdy działa już od pewnego czasu. Wystarczy go wtedy odpowiednio przystosować do małych ekranów. Dzięki temu firma będzie mogła znacząco rozszerzyć zasięg działania, co być może przełoży się na lepsze wyniki sprzedaży.