Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Pozycjonowanie sklepów internetowychKażdy sklep online powinien być dobrze widoczny w sieci, a zwłaszcza w wyszukiwarce Google. Bez tego trudno myśleć o przyciągnięciu sporej grupy klientów. Nawet jeśli oferta wydaje się naprawdę atrakcyjna. Co więc możesz zrobić, by Google polubiło Twój sklep? Odpowiedzią będzie pozycjonowanie.

Oczywiście właściwie przeprowadzone, z uwzględnieniem najważniejszych (niestety, wciąż zmieniających się) zasad, jakimi rządzą się algorytmy indeksujące. Nie wiesz, jak to zrobić? Sprawdź więc poniższe porady.

Po pierwsze: słowa kluczowe

 

Pod żadnym pozorem nie należy o nich zapominać. To właśnie one bowiem są wpisywane przez internautów w polu „szukaj” wyszukiwarki, dlatego trzeba zrobić wszystko, aby znalazły się one też w treści sklepu oraz wszelkich publikowanych tekstach i opisach produktu. Jak dobrać właściwe słowa kluczowe? Na liście powinni znaleźć się słowa uniwersalne (ogólne, dotyczące oferty sklepu), wskazujące na produkty, frazy niszowe (ale z dużym potencjałem!) i z długiego ogona (składające się z przynajmniej 3 wyrazów).

Po drugie: content marketing

 

Nic tak nie generuje ruchu na stronie, jak dobrze napisane, merytoryczne treści. Mowa tu zarówno o tekstach (np. poradnikach, recenzjach etc.), jak i materiałach graficznych i filmowych. Jeśli będą one przekazywać wartościową wiedzę, internauci chętniej będą odwiedzać Twój sklep lub Twojego bloga, który zostanie z nim połączony.

Po trzecie: link building

 

Ogromny wpływ na pozycję stron internetowych w wyszukiwarkach mają również linki – zarówno te publikowane na ich łamach, jak i na zewnątrz. Im jest ich więcej, tym lepiej. Zwłaszcza gdy znajdują się na witrynach z wysokim rankingiem. Roboty indeksujące uznają wtedy sklepy za wartościowy, co oczywiście przekłada się na lepsze pozycjonowanie sklepów internetowych w wynikach wyszukiwania.

Po czwarte: optymalizacja

 

Żeby sklep był lepiej widoczny w sieci, musisz zadbać też o jego stan techniczny. Wspomniane algorytmy zwracają uwagę między innymi na szybkość ładowania się strony, sprawną nawigację po jej zasobach, działanie linkowania wewnętrznego, a także na treść meta tagów. Wszystkim tym musisz się zająć – również dla dobra klientów.

Po piąte: wizytówka w Google i recenzje użytkowników

 

Jeśli prowadzisz sprzedaż stacjonarną, nie możesz zapomnieć o przygotowaniu wizytówki w systemie Google Moja Firma. Pozwoli on Twoim klientom znaleźć Cię za pośrednictwem funkcji geolokalizacji. Taka wizytówka to także narzędzie do zbierania i prezentowania opinii wystawianych przez osoby, które miały kontakt z Twoją firmą. Jak można się domyślić, przewaga tych pozytywnych zawsze będzie działała na korzyść sklepu.

 

Pozycjonowanie to złożony procesy, który wymaga realizacji wielu działań, dlatego powyższa lista nie wyczerpuje tematu. Jeśli brak Ci umiejętności i doświadczenia pozwalającego do przeprowadzenia sprawnej kampanii marketingowej, zdecyduj się na pomoc specjalistów. Zwłaszcza że dysponują oni narzędziami, które zwiększą skuteczność wszelkich realizowanych strategii.