Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Sklep internetowyOgromna konkurencja na rynku sprawia, że sklepy online muszą korzystać z odpowiednich strategii marketingowych, które pozwolą skuteczne wypromować ich biznes. Absolutnie nie należy w tym przypadku zapominać o potencjale, jaki drzemie w wyszukiwarkach internetowych.

W naszym kraju uwaga skupia się przede wszystkim na narzędziu Google. Udziału tego giganta w Polsce przekraczają 90%, dlatego to właśnie ta wyszukiwarka powinna stać się narzędziem marketingowym każdej firmy. Co takiego pozwala uzyskać właścicielom sklepów? Okazuje się, że bardzo dużo!

Jak Google pobudza rynek?

Liczne badania i raporty dokładnie wskazują, że obecnie większość ruchu internetowego generują właśnie wyszukiwarki. Trudno się temu dziwić. Jeśli internauta szuka dla siebie konkretnego produktu, wykorzystuje do tego właśnie Google. W polu „szukaj” wpisuje konkretną frazę (na przykład męskie buty do biegania) i przechodzi do sklepów, które ukazane zostały w wynikach wyszukiwania. Jego uwaga skupia się zazwyczaj wyłącznie na pierwszych kilku wynikach, dlatego sklepy powinny zrobić wszystko, aby się tam znaleźć.

Pomocne w tym okaże się pozycjonowanie, które należy określić jako zbiór działań skupiających się na spełnianiu wymagań stawianych przez algorytmy Google. Z reguły dotyczą one odpowiedniej optymalizacji strony, jak również link buildingu oraz wykorzystania odpowiednich fraz kluczowych, z których używają także klienci podczas przeszukiwania sieci.

Pozycjonowanie a sprzedaż internetowa

Sprawnie wykonane pozycjonowanie zapewnia mnóstwo korzyści. Poprawia widoczność strony sklepu w wynikach Google. Im znajdzie się ona wyżej po wpisaniu wybranych fraz, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że zachęci internautów do jej odwiedzenia. Z jakich jeszcze powodów pozycjonowanie okaże się dobrym wyborem podczas opracowywania strategii marketingowej?

  • Możliwość dotarcia do konkretnego odbiorcy – czyli takiego, który wie, czego szuka. Jeśli sprzedajemy buty sportowe, możemy z łatwością skupić się właśnie na klientach poszukujących butów sportowych. Wszystko to umożliwia wybór właściwych słów kluczowych.

 

  • Efekty długoterminowe – pozycjonowanie wymaga regularności i utrzymywania odpowiedniej intensywności wszelkich prowadzonych działań. W zamian jednak sprawia, że strona na stałe zagości na wysokich pozycjach wyszukiwania, co zapewni stały dopływ nowych użytkowników.

 

  • Narzędzia do analizy – technologie internetowe sprawiają, że zawsze możemy przekonać się, czy prowadzone do tej pory działania przyniosły pożądane skutki czy też nie. Jeśli zaistnieje taka potrzeba, ułatwią znalezienie przyczyny niepowodzenia oraz przygotowanie nowego, lepszego planu promocyjnego.

Dzięki pozycjonowaniu, sklep staje się lepiej widoczny w sieci, jest również w stanie dotrzeć do większej grupy odbiorców. Wszystko to w sposób bezpośredni może wpłynąć na lepsze zainteresowanie proponowaną ofertę i, w konsekwencji, na korzystniejszą sprzedaż i wyniki finansowe. Mając to na uwadze, nie warto z pozycjonowania rezygnować. Niezależnie od tego, czy sklep online dopiero startuje czy może pochwalić się ugruntowaną pozycją na rynku.