Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Błędy przy zakładaniu sklepuChoć obecne rozwiązania technologiczne zdecydowanie ułatwiają proces uruchamiania biznesu w sieci, nigdy nie jest to tak proste, jak może się nam wydawać. Dotyczy to zwłaszcza sklepów internetowych. Podczas ich zakładania, łatwo o popełnienie poważnych błędów, które ograniczą sprzedaż.

Pojawiają się one głównie przez pośpiech i brak wystarczającej wiedzy o najważniejszych kwestiach dotyczących funkcjonowania i widoczności sklepu w internecie. Biorąc to pod uwagę, przedstawiamy 5 najczęściej popełnianych błędów, których warto wystrzegać się podczas uruchamiania sklepu online.

1. Zły wybór CMS

Odpowiedni system zarządzania treścią to fundament każdej strony. Z tego też względu powinien być dobierany po przeprowadzeniu dokładnej analizy jego funkcji i sposobu zmiany budowy oraz treści dostępnych w sklepie. Bez tego łatwo o pomyłkę, którą trudno cofnąć.

2. Brak mobilnej wersji strony

Ciężki błąd popełniany głównie przez osoby niedoświadczone w sprzedaży internetowej. Urządzenia mobilnej generują obecnie ponad połowę ruchu na stronach internetowych, dlatego w żadnym wypadku nie można ich bagatelizować. Obowiązkiem właściciela sklepu będzie więc uruchomienie jego wersji mobilnej lub przynajmniej responsywnej (automatycznie dostosowuje się do różnych ekranów i rozdzielczości).

3. Kopiowanie treści

Tyczy się to przede wszystkim opisów produktów, które są przenoszone z innych sklepów lub bezpośrednio ze stron producentów. Jeśli treści na stronie nie będą unikalne, zostanie ona uznana za mało wartościową. W skrajnych przypadkach Google nałoży na nią filtr, co ograniczy jej indeksowanie. To z kolei sprawi, że nikt nowy nie dowie się o istnieniu sklepu.

4. Bagatelizowanie SEO

Kolejny ciężki błąd, który może zadecydować o porażce nawet najlepszego sklepu internetowego. Strona musi być odpowiednio widoczna w wyszukiwarkach internetowych. Bez tego nie ma co marzyć o dużym ruchu i zwiększeniu sprzedaży. Zdobywanie lepszych pozycji na listach wyszukiwania będzie natomiast możliwe tylko w przypadku dobrze dobranej strategii SEO.

Na czym powinna polegać? Między innymi na nasyceniu strony słowami kluczowymi, link buildingu, wypełnieniu meta danych, sprawnym content marketingu i wielu innych czynnościach. Jeśli nie czujecie się na siłach, by zadbać o to na własną rękę, postawcie na usługi świadczone przez specjalistów.

5. Brak dbałości o szybkość działania sklepu

Nawet najlepsza oferta nie uratuje sklepu, jeśli przeglądanie jej okażę się prawdziwą torturą. Niestety, właściciele stron często pomijają kwestię jej optymalizacji, przez co całość funkcjonuje bardzo źle, co oczywiście wpływa na realizacji zakupów. Należy pamiętać między innymi o skompresowaniu grafik, odpowiednim doborze modułów, a także o serwerze.

Prowadzenie sklepu internetowego to, wbrew pozorom, skomplikowany proces, który wymaga stałej analizy wykonywanych działań. Decydowanie się na pierwsze lepsze rozwiązania nigdy nie przyniesie sukcesu. Między innymi z tego powodu warto postawić na pomoc specjalistów.