Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowymPrzeniesie sprzedaży do internetu to szansa na znaczne zwiększenie zasięgu działalności. Niektóre sklepy, widząc potencjał sieci, w ogóle rezygnują ze sprzedaży stacjonarnej i skupiają się wyłącznie obszarze online. Niezależnie od podejścia, każde nasze działanie musi koncentrować się na przyciąganiu nowych klientów i zwiększaniu zysków.

Łatwiej powiedzieć trudniej zrobić, prawda? Tak się jednak składa, że pierwszym krokiem do sukcesu e-sklepu zawsze będzie dokładna analiza, która pozwoli nam na przygotowanie jednej, spójnej strategii marketingowej. Prowadzić będzie ona jednego celu – sprzedaży. Jakie działania powinny się w niej znaleźć? Poniżej przedstawiamy 5 najlepszych sposobów na to, aby sklep internetowy zachęcił klientów do zakupów.

 

1. Zadbaj o wygląd i działanie swojego sklepu

Zaczynamy od podstaw. Nic tak bowiem nie zniechęca potencjalnych klientów, jak brzydka, staroświecka i wolnodziałająca strona internetowa. Sklep od pierwszych sekund powinien tworzyć pozytywne emocje, dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby jego szata graficzna odpowiadała dzisiejszym standardom.

Sam sklep powinien  być także przyjazny dla klientów. Należy zaprojektować go zgodnie z zasadami User Experience. Liczy się przede wszystkim szybkość działania, ładny interfejs, dobre segregowanie produktów, a także przejrzysty system składania zamówień. Nie należy oczywiście zapominać o responsywności. Strona musi działać także na urządzeniach mobilnych. W przeciwnym wypadku niepotrzebnie ograniczymy sprzedaż.

2. Dobrze opisz swoje produkty w sklepie

Klienci nie będą chcieli składać zamówień, jeśli nie dostaną odpowiedniej informacji na temat dostępnych produktów. Być może wiele osób kupuje oczami, jednak ma to znaczenie głównie w sklepach stacjonarnych. W sieci nie trzeba się spieszyć. Każdy ma czas, by przeanalizować ofertę oraz sprawdzić dokładną specyfikację produktów. W jego opisie muszą znaleźć się więc wszystko potrzebne dane, które pozwolą klientom podjąć ostateczną decyzję.

Warto przygotować również system porównywania poszczególne produkty, nie tylko pod względem ceny, ale na przykład parametrów technicznych.

3. Nie zapomnij o wizerunku sklepu

W internecie dobra opinia rozchodzi się bardzo szybko. Jeszcze szybciej do odbiorców trafiają jednak komentarze negatywne. Jak bowiem pokazują liczne badania, Internauci są bardziej skłonni do ganienia, aniżeli chwalenia poszczególnych firm.

Wszystko to sprawia, że należy położyć duży nacisk na budowę pozytywnego wizerunku. Łatwy i szybki kontakt (dobrym pomysłem będzie live chat z działem obsługi), dobry przekaz na portalach społeczniościowych, tworzenie eksperckich, przydatnych treści – dzięki tego typu działaniom skojarzenia związane ze sklepem będą tylko pozytywne.

4. Pozycjonowanie sklepu internetowego

Sprzedaż nierozerwalnie łączy się z ilością odwiedzin na stronie internetowej, a także liczbą osób, które chcą ją przetestować. To zaś w dużej mierze zależne jest od pozycji sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Żeby piąć się w rankingu, konieczne będzie sprawnie przeprowadzone pozycjonowanie, które skupi się na opracowaniu treści nasyconej słowami kluczowymi, pozyskiwaniem linków, a także na optymalizacji sklepu internetowego.

5. Nie bój się rabatów i akcji promocyjnych

Największą zachętą dla potencjalnego klienta jest sytuacja, w której może on coś dostać – na przykład atrakcyjny rabat lub darmową dostawę. Nawet krótkotrwałe kampanie polegające na obniżce cen czy też różnego rodzaju bonusach napędzą zainteresowanie i zwiększą sprzedaż.

Jest to także inwestycja w przyszłość, ponieważ zyskujemy gwarancję, że sklep zostanie w pamięci odbiorców. Warto również pójść o krok dalej i spróbować zorganizować konkurs, który zaktywizuje klientów. Oni zyskają atrakcyjne nagrody, a my dobrą reklamę i pozytywny wizerunek.