Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Jak poprawić stronę internetową?Firmowa strona internetowa to najlepsze narzędzie do przyciągania potencjalnych klientów i budowania pozytywnego wizerunku w sieci. Niemniej, bez odpowiedniego podejścia nie będziemy w stanie wykorzystać w pełni jej potencjału. Co więc zrobić, gdy nie wpływa ona na większe zainteresowanie dostępną ofertą?

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z faktu, że strona www to tak naprawdę jedna, wielka reklama, która działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pełni ona funkcję sieciowej wizytówki, za pomocą której przedstawiamy firmę oraz ofertę. Jest także głównym elementem wszelki działań promocyjnych, prowadzonych także na zewnątrz – na portalach społecznościowych, w wyszukiwarkach czy też innych stronach o podobnej tematyce. Jeśli więc ilość odwiedzin jest znikoma, a sprzedać wcale nie rośnie, konieczna jest zmiana podejścia.

Po co mi strona internetowa?

Tego typu pytanie należy zadać sobie jeszcze zanim ruszymy na podbój internetu. Wiele osób traktuje firmowe strony internetowe jako coś, co musi istnieć. Tylko tyle. Nie zastanawiają się, w jakim celu są tworzone, dlatego zadowalają się nudnymi projektami, wykonanymi z szablonu.

Jest to oczywiście błąd. Inaczej będzie bowiem wyglądać strona freelancera, który chce przedstawić swoje portfolio, a inaczej witryna sklepu internetowego. Od samego początku musi być więc projektowana w konkretnym celu – niezależnie, czy jest to sprzedaż, czysta promocja czy budowanie własnego wizerunku.

Niewidoczna strona nie przynosi zysków

Brak nowych klientów często można łatwo wyjaśnić. Po prostu nie mogą oni dowiedzieć się w o naszym istnieniu. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ firmowa strona internetowa jest słabo widoczna w sieci. Samo jej postawienie to dopiero połowa sukcesu. Należy skupić się również na jej promocji, a także budowaniu pozycji w wyszukiwarkach internetowych. To właśnie Google odpowiada bowiem za generowanie większości ruchu internetowego. Jeśli więc nasza strona znajduje się na 50 stronie wyszukiwania, trudno oczekiwać, by ktoś się o niej dowiedział.

Rozwiązaniem tego problemu będzie optymalizacja witryny pod kątem wymagań stawianych przez roboty indeksujące, a także sprawnie przeprowadzone pozycjonowanie. Słowa kluczowe, linki, odpowiednia struktura strony, działalność na portalach społecznościowych, Google Ads – wszystko to może wpłynąć na lepszą widoczność witryny w sieci, co oczywiście przełoży się na większe zainteresowanie potencjalnych klientów.

Nie utrudniaj klientom życia

Problem nie zawsze leży po stronie słabej widoczności czy też braku spójności konstrukcji strony. Może ona trafiać do całkiem sporej grupy osób, które jednak już na wstępie zostają zniechęcone jej działaniem, dlatego spędzają na niej wyłącznie kilkadziesiąt sekund. Tego typu zależność można zauważyć chociażby analizując statystyki witryny.

Do najczęściej pojawiających się problemów zaliczyć można wolne ładowanie się poszczególnych sekcji, liczne błędy, puste linki wewnętrzne, a także niepoprawne wyświetlanie się strony w konkretnych przeglądarkach lub na wybranych urządzeniach (np. mobilnych). Konieczna jest więc jej optymalizacja, tak aby korzystanie z niej było po prostu przyjemne.

Obecnie założenie strony jest proste i szybkie. Trzeba zdać sobie jednak sprawę, że to dopiero początek. Wypełnienie jej treścią, dbałość o stan techniczny, odpowiednia promocja – to tylko kilka elementów z całej palety działań, jakie musimy wykonać, by nasza strona internetowa pozwalała na pozyskiwanie kolejnych klientów.