Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Pozycjonowanie strony internetowejObecna sytuacja gospodarcza i społeczna, związana z pandemią koronawirusa, wymusza na wielu firmach ograniczenie działalności, co wiąże się także z obniżaniem nakładów na reklamę. Dla innych jednak jest to szansa na poprawę swoich wyników i dotarcie do większej grupy potencjalnych odbiorców.

Mowa tu przede wszystkim o firmach działających głównie w sieci (one najmniej straciły na kryzysie), a także o podmiotach, które były w stanie przygotować się na trudny okres, oszczędzając część wolnych środków finansowych. I choć trudno było przewidzieć pandemię koronawirusa, taka zapobiegawczość sprawiła, że dla tych firm kryzys to czas, w którym pod żadnych pozorem nie powinny rezygnować z intensywnej promocji. Także w postaci pozycjonowania własnych stron internetowych. Poniżej przedstawiamy pięć najważniejszych powodów, dla których warto dalej inwestować w SEO.

  1. Wykorzystaj słabość konkurencji

W dobie kryzysu większość firm zmniejsza budżety na marketing i reklamę w obawie o środki, które mogą okazać się kluczowe dla ich funkcjonowania. Nie warto jednak iść za głosem większości. Obecna sytuacja koronawirusa to bowiem okazja, by zawalczyć o lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Bo skoro nasza konkurencja tnie wydatki, nie będzie w stanie dotrzeć do klientów, których my „zgarniemy”.

Okażę się to jednak możliwe tylko wówczas, gdy pozycjonowanie stron internetowych pozostanie na niezmienionym poziomie intensywności lub nawet zostanie rozszerzone. Taka szansa na dogonienie i wyprzedzenie konkurencji może się już nie przytrafić, dlatego warto z niej skorzystać.

  1. Niższe ceny

Obecna sytuacja sprawia również, że za usługi pozycjonerskie trzeba płacić często znacznie mniej niż w „normalnych” czasach. Jest to więc kolejny powód, dla którego warto nie tylko nie rezygnować z pozycjonowania, ale również zintensyfikować starania po to, aby cieszyć się z wyników, o jakich do tej pory mogliśmy pomarzyć. Obniżka cen może oczywiście wiązać się także z oszczędnościami, dzięki którym budżet firmy będzie mniej obciążany.

  1. Okazja do eksperymentów

Gdy ruch jest mniejszy, a konkurencja odpuściła, zyskujemy doskonałą okazję aby nieco poeksperymentować i wypróbować strategie, których do tej pory nie braliśmy pod uwagę. Efektem takich działań może okazać się znalezienie skuteczniejszego sposobu na poprawę pozycji w wyszukiwarce i zdobycie nowych klientów. Czym warto się zająć? Z pewnością warto w jeszcze większym stopniu postawić na content marketing i growth hacking. Może być to także okazja do postawienia na reklamę PPC.

  1. Uspokojenie klientów

Tyczy się to nie tylko pozycjonowania, ale marketingu w ogóle. Cisza po naszej stronie będzie niepokojącym sygnałem wysłanym do klientów, że coś jest nie w porządku. Pojawić się mogą domniemania, że nasze istnienie jest zagrożone i że nie jesteśmy w stanie sprawnie zrealizować nowych zamówień. Nieprzerwana działalność w sieci podziała więc na klientów uspokajająco. Dowiedzą się w ten sposób, że nic w naszej firmie się nie zmienia.

  1. Zdobycie pozycji silnego gracza

Znów wracamy do okazji, jaką może okazać się dla nas kryzys. Utrzymanie działalności na stałym poziomie, a także intensywna obecność w sieci pozwoli nam zbudować pozycję silnego, stabilnego podmiotu, któremu warto zaufać. Także w tak trudnej sytuacji, jak obecna. Pozycjonowanie SEO posłuży nam również do dotarcia do nowych klientów. Nie należy zapominać, że wielu z nich jest zamkniętych w domach, co sprawia, że zarówno strony internetowe, jak i wyszukiwarki przezywają prawdziwe oblężenie.