Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

jak napisać wartościowy tekst?Szeroko rozumiany content marketing to doskonały sposób na budowanie świadomości marki, rozszerzanie grupy odbiorców, a także na poprawę pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Jednym z najważniejszych narzędzi strategii marketingowych jest blog firmowy.

Choć nie jest to wynalazek nowy, nadal może okazać się niezwykle pomocny. Zwłaszcza gdy połączymy go również z innymi kanałami, na przykład portalami społecznościowymi. Wciąż jest to doskonałe miejsce do komunikowania się ze swoimi klientami, kontrahentami i partnerami handlowymi. Pozwala na tworzenie korzystnego dla nas przekazu, który dotrze do wskazanej grupy docelowej i pozwoli uzyskać efekt w postaci zwiększenia ilości odwiedzin, zbudowania linkowania zewnętrznego czy też poprawy renomy firmy.

Żeby jednak to wszystko mogło się ziścić, potrzebny jest plan publikacji. Treści nie mogą być bowiem na blogu umieszczane bez żadnego ładu i składu. Chcąc dotrzeć do sporej grupy odbiorców i utrzymać ich przy sobie, musimy pamiętać o kilku najważniejszych kwestiach.

  1. Przede wszystkim systematyczność

Nie ma nic bardziej zabójczego dla bloga firmowego niż brak systematyczności. Publikowanie raz na jakiś czas przyniesie taki efekt, jakbyśmy nie publikowali w ogóle. Dlaczego? Ponieważ nie będziemy w stanie zbudować stałej grupy odbiorców, którzy powracaliby na naszą stronę. Tylko agresywna taktyka publikacji treści może przynieść skutek. Zwłaszcza na początku, gdy dopiero walczymy o to, aby ktoś dowiedział się o naszym zwolnieniu.

  1. Twórz dla ludzi!

Być może punkt drugi brzmi nieco trywialnie, jednak nie można mu odmówić prawdziwości. Istotą content marketingu jest tworzenie treści merytorycznej, która będzie w jakiś sposób przydatna. Nie może skupiać się na reklamie. Tak naprawdę powinna zawierać jej jak najmniej. Chodzi nam bowiem o zbudowanie pozycji eksperta i zachęcenie odbiorców do interakcji oraz rozprzestrzeniania naszej treści po innych zakątkach Internetu. Dlatego też, poza tekstami, warto pokusić się o przygotowywanie atrakcyjnych grafik, e-booków czy też filmów.

  1. Nie zapominaj o wyszukiwarkach

Treści content marketingowe można doskonale połączyć z pozycjonowaniem. I nie chodzi tu wyłącznie o umieszczanie w tekstach i na stronie przygotowanych wcześniej słów kluczowych. Wartościowe teksty, filmiki czy też projekty graficzne są chętnie linkowane przez użytkowników sieci Internet, co oczywiście może doprowadzić do zwiększenia ruchu na naszym blogu. A to z kolei ma ogromne znaczenie dla robotów wyszukiwarek podczas określania pozycji witryny.

  1. Skuteczna dystrybucja treści

Publikacja notki na blogu nie wystarczy. Należy zrobić wszystko, aby trafiła ona do jak największej grupy potencjalnych odbiorców. W jaki sposób? Na przykład poprzez działalność na portalach społecznościowych czy też na tematycznych stronach oraz forach internetowych. W wielu przypadkach warto pokusić się także o reklamę typu PPC (Pay Per Click).

  1. Nawiąż współpracę z influencerami

Mowa o znanych osobach w branży, które mogą sprawić, że ranga bloga firmowego znacząco się podniesie. Co równie istotne, przyciągną na stronę wielu odbiorców, którzy będą zaciekawieni, co ma do powiedzenia. Wywiad, teksty ich autorstwa lub innego rodzaju publikacji może zdziałać cuda.

Blog firmowy to skuteczne narzędzie budowania świadomości marki i lojalności klientów. Jeśli do jego prowadzenia podejdziemy z głową, może okazać się niezwykle przydatny.