Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

pozycjonowanie poznańDobór właściwych fraz kluczowych to podstawa wszystkich działań z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Pomóc w wyróżnieniu się na tle konkurencji i wygenerowaniu stałego ruchu na stronie może nam tak zwany długi ogon (long tail).

Pozycjonowanie na długi ogon – o co chodzi?

Pod tą dziwaczną nazwą kryje się zagadnienie, które okaże się niezwykle istotne w procesie budowy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Długi ogon to bowiem fraza składająca się przynajmniej z trzech słów (często jest ich znacznie więcej) i wskazująca na bardziej szczegółowe cechy zapytania. Nie będzie to więc fraza ogólna, taka jak chociażby „buty kraków” – ma wskazać na konkretne wyróżniki produktu, których poszukują klienci. W przypadku butów, dobrą frazą long tail będą na przykład „buty do biegania”, ponieważ wskazują na wybraną kategorię produktową.

Odpowiednie wdrożenie pozycjonowania na długi ogon wymaga przygotowania rozbudowanej, wartościowej treści, która pozwoli nam w sposób naturalny wprowadzić te frazy, a także różne ich wariacje.

Pozycjonowanie long tail – czy warto?

Choć wydaje się to skomplikowane, realizacja tego typu działań może okazać się bardzo korzystna z punktu widzenia pozycji strony www w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie stron internetowych Poznań z użyciem długiego ogona pozwoli bowiem dotrzeć do klientów poszukujących konkretnych produktów lub usług. Są oni bardziej zdecydowani, dlatego istnieje większa szansa, że ich działania na naszej stronie przyniosą oczekiwany skutek (np. w postaci zakupu produktu).

Należy pamiętać także o tym, że frazy long tail są mniej konkurencyjne, dlatego pozwalają na szybkie zbudowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Oczywiście istnieje również druga strona medalu, związana z koniecznością stworzenia rozbudowanej treści na stronie, która będzie wyróżniać się wysoką wartością merytoryczną.