Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Opinie w sklepie internetowymGłos klienta jest jednym z decydujących czynników, które mogą wpłynąć na przyszłość naszego biznesu. Jest to bardzo widoczne w dobie prosumenta, czyli świadomego, zaangażowanego w produkt konsumenta, który bardzo chętnie wystawia opinie firmom czy sklepom internetowym. Warto ten fakt wykorzystać, aby zadbać o promocję swoich produktów czy usług, ponieważ wg danych Small Business Trends, LLC aż 97% kupujących szuka opinii o firmie przed zakupem*.

Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy mimo naszych starań coś pójdzie nie tak. Wystarczy, że firma kurierska nie dostarczy produktu na czas, artykuł ulegnie uszkodzeniu bądź po prostu klient nie jest do końca usatysfakcjonowany jakością produktu lub wykonanej usługi. Co wtedy robić? Przecież wg różnych danych jedna negatywna opinia może zniechęcić do zakupu od 7 do 14 osób. Na pewno nie powinniśmy milczeć, a tym bardziej usuwać nieprzychylnych komentarzy. Takie działanie może spowodować kryzys marki w social mediach. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest próba podjęcia dialogu z klientem. Rozmawiając pokazujemy, że zależy nam na jego pozytywnym odbiorze i wyjaśnieniu nieporozumienia. Tutaj z pomocą przyjdzie nam narzędzie do zarządzania opiniami w sieci – TrustMate.io, z którego może skorzystać każdy przedsiębiorca.

Dosyć istotną rolę przy budowaniu wizerunku firmy pełni także jakość oraz opinii, które klienci nam wystawiają. Im jest ich więcej i im bogatsze są treści komentarzy, tym potencjalny odbiorca jest bardziej przekonany do naszej firmy. Warto tu wziąć pod uwagę, że aż 85% kupujących ufa opiniom z sieci, tak jak opiniom znajomych*. Ciekawą propozycją jest tutaj rozwiązanie, które oferuje swoim klientom TrustMate.io – słowniki podpowiadające treści użytkownikom. Znacznie przyspiesza i ułatwia to wystawienie komentarzy, a także pozytywnie wpływa na ich długość dostarczając wartościowy kontent dla innych klientów i robotów Google.

Kolejnym punktem jest zadbanie o to, aby odpowiednio wyeksponować czy wręcz pochwalić się pozytywnymi opiniami. Można to zrobić zarówno na stronie internetowej w odpowiedniej zakładce, specjalnie przygotowanym do tego widgecie, profilu firmy na Facebooku czy w materiałach handlowych. Ważne, aby osoba, która chce skorzystać z naszej oferty mogła od

razu zapoznać się z ocenami innych kupujących.

Zastosowanie powyższych rozwiązań skutecznie pomoże nam w budowaniu zaufania wśród potencjalnych klientów, a dotychczasowych utwierdzi w przekonaniu, że warto z nami współpracować.

 

*https://smallbiztrends.com/2017/11/2017-local-consumer-review-survey.html