Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

seo-marketingChoć wydawać się może, że promocja stron www w internecie nie jest specjalnie skomplikowana, rzeczywistość często brutalnie weryfikuje tego typu poglądy. Tyczy się to zwłaszcza pozycjonowania. I choć niektórzy sądzą inaczej, jego realizacją powinni zajmować się eksperci, a więc osoby znające się na zasadach, jakimi kieruje się wyszukiwarka internetowa Google.

Czy to oznacza, że właściciel strony internetowej nie może próbować sam zadbać o jej pozycję w wynikach wyszukiwania? Teoretycznie może. W praktyce jednak okazuje się to bardzo trudne – poniżej wyjaśniamy dlaczego.

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga pracy na wielu frontach

Żeby lepiej zrozumieć skalę wyzwania, przed jakim staje właściciel witryny, warto przedstawić najważniejsze zadania, które wchodzą w skład pozycjonowania. Jak wiadomo, jest to dziedzina skupiająca się na promowaniu stron w wyszukiwarkach internetowych (głównie w Google), w celu poprawy ich pozycji dla konkretnych wyników wyszukiwania (fraz kluczowych). Żeby uzyskać ten cel, należy pamiętać o:

  • optymalizacji strony internetowej, tak aby jej działanie było nie tylko szybkie i bezproblemowe, ale też zgodne z kryteriami stawianymi przez algorytmy wyszukiwarki,
  • umieszczaniu w treści strony właściwych fraz kluczowych, które są najczęściej wpisywane przez użytkowników internetu,
  • link-buildingu, czyli publikacji odnośników wewnątrz strony (w celu sprawnego poruszania się po wybranych podstronach), a także na zewnątrz (linki zamieszczane są na innych stronach z wysokim rankingiem),
  • treściach oraz linkach sponsorowanych, publikowanych między innymi za sprawą takich systemów jak Google Ads,
  • promocji w social mediach w celu lepszej dystrybucji konkretnych treści, jak również dotarcia do nowych odbiorców,
  • copywritingu, który polega na tworzeniu tekstów marketingowych i SEO, a więc zgodnych z zasadami działania wyszukiwarek internetowych.

To zaledwie niewielka część działań wchodzących w skład pozycjonowania. Jedna osoba nie jest w stanie zająć się nimi wszystkim. Zwłaszcza bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Wysoką skuteczność zapewni wyłącznie współpraca specjalistów z różnych dziedzin.

Poświęcanie własnej pracy na rzecz pozycjonowania jest nieopłacalne

Nawet jeśli się uprzesz i postanowisz spróbować swoich sił (lub po prostu zechcesz zaoszczędzić), musisz liczyć się z tym, że pozycjonowanie własnej strony internetowej może wpłynąć na Twoją działalność. W jaki sposób? To bardzo proste – zamiast zajmować się kolejnymi zleceniami, klientami, przygotowywaniem nowych produktów bądź usług, stracisz czas na siedzenie przy komputerze i szukanie sposobów na poprawę widoczność strony w sieci.

Pozycjonowanie nie jest zajęciem „na chwilę”. Żeby przyniosło pożądany efekt, trzeba na ten cel poświęcić wiele godzin żmudnej pracy. Czy na pewno masz na to czas? No właśnie. Znacznie lepszym rozwiązaniem okaże się realizacja kolejnych projektów, a także zajęcie się czymś, na czym się znasz.

Chcesz, żeby Twoja strona zaistniała w sieci? Zaufaj profesjonalistom

Głównym argumentem w całej tej dyskusji powinna być skuteczność. To ona jest tu najważniejsza. Bagatelizowanie znaczenia poszczególnych działań wchodzących w skład pozycjonowania sprawi, że przygotowana strategia stanie się bezużyteczna. W efekcie stracisz tylko pieniądze i mnóstwo cennego czasu.

Jak więc minimalizować tak rozumiane ryzyko? Najlepiej poprzez współpracę z profesjonalną agencją reklamową, która zatrudnia specjalistów w swoich dziedzinach – w tworzeniu stron internetowych, grafice, optymalizacji, link-buildingu i SEO-copywritingu. Taka firma zajmie się dokładną analizą specyfiki oraz potencjału Twojej strony internetowej, co pozwoli na opracowanie optymalnej strategii działania. Uwzględniającej konkurencję i grupę docelową, do której zechcesz trafić.

Dzięki temu pozycjonowanie będzie miało sens. Okaże się również skuteczne, dzięki czemu strona internetowa osiągnie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. To z kolei sprawi, że znacznie więcej osób dowie się o jej istnieniu.