Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

blog-reklama-googleSkuteczne pozycjonowanie stron internetowych powinno skupiać się na działaniach o charakterze kompleksowym. Dotyczyć będą one nie tylko wyników organicznych, ale również tych płatnych, znajdujących się na premiowanych miejscach w wynikach wyszukiwania. Jak je wykorzystać, by zwiększyć widoczność własnej witryny i generowany na niej ruch?

Na czym polega płatna reklama w Google?

 

Zanim przejdziemy do przedstawiania konkretnych sposobów oraz metod promocyjnych, warto wyjaśnić podstawowe pojęcia. Płatna reklama w Google realizowana jest za pośrednictwem systemu Google Ads, opartym na modelu PPC (Pay Per Click). Jest to sposób rozliczania polegający na tym, że twórca kampanii promocyjnej płaci wyłącznie za efekt, a więc kliknięcie użytkownika w reklamę.

Jest to metoda bardzo uczciwa, właściciele stron internetowych nie muszą martwić się tym, że płacą za coś, co nie przynosi im korzyści. Co ważne, model ten pozwala także na wygodne ustalanie budżetów – zarówno dziennych, jak i całościowych. Chcąc lepiej zrozumieć, czym jest Google Ads i jak można wykorzystać ten system, warto zapoznać się z rodzajami kampanii, które udostępnia.

  • Kampanie w wyszukiwarce – polegają one na publikowaniu linków sponsorowanych, które wyświetlane są nad i pod wynikami organicznymi. Dzięki temu są lepiej widoczne dla potencjalnych odbiorców.
  • Kampanie w sieci reklamowej – są to między innymi reklamy graficzne, pokazywane na stronach znajdujących się w sieci Google.
  • Kampanie wideo – jak sama nazwa wskazuje, tworzone są treści wideo, które następnie trafiają do serwisu YouTube.
  • Kampanie produktowe – wykorzystują system Google Shopping, który pozwala na promocję konkretnych produktów dostępnych w sklepie.
  • Kampanie promujące aplikacje – kierowane do twórców aplikacji chcących postawić na materiały promocyjne publikowane między innymi w Google Play.
  • Kampanie lokalne – wchodzą w skład tak zwanego pozycjonowania lokalnego, skupiającego się na odbiorcach, którzy znajdują się najbliżej firmy. Zainteresować nimi powinni się przede wszystkim podmioty prowadzące stacjonarną sprzedaż produktów i usług.
  • Kampanie inteligentne – polegają na automatyzacji promocji w celu zwiększenia jej skuteczności.

Skuteczna reklama płatna w Google

 

Jak widać, system Google Ads jest bardzo rozbudowany. Należy podkreślić również fakt, iż zapewnia on dostęp do przydatnych narzędzi analitycznych oraz umożliwiających personalizację reklam. Ich skuteczne zastosowanie to jeden z warunków odniesienia sukcesu. Trzeba dokładnie określić grupę docelową, najlepiej na podstawie danych demograficznych, a także zainteresowań. Nie bez znaczenia są ponadto słowa kluczowe, na które firma ma być pozycjonowana.

Wybór właściwej strategii i rodzaju kampanii pozwoli zdecydowanie zwiększyć widoczność oraz rozpoznawalność strony w sieci. Do tego zadania należy więc podejść z odpowiednim bagażem wiedzy i doświadczenia. Tylko wtedy możliwe stanie się pełne wykorzystanie potencjału systemu Google Ads.