Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Zdjęcia na stronie internetowejJak NIE powinno wyglądać zdjęcie reklamowe!

Być może niektórzy z Was kojarzą słynne dzieło Salwadora Dali „Płonąca żyrafa”. Tytułowa bohaterka stoi sobie gdzieś tam, na piątym czy dziesiątym planie obrazu, na którym dzieje się mnóstwo innych rzeczy. I co w związku z tym? Otóż Salwador Dali mógł tak zrobić, nam NIE WOLNO!

KADROWANIE

Główny obiekt na zdjęciu musi być po prostu głównym obiektem, a więc znajdować się w centralnym miejscu, a nie machać do odbiorcy z głębi dalekiego planu. Kadrowanie nie jest rzeczą łatwą, bo trzeba uwzględnić nie tylko plan obiektu, ale także ewentualne przesunięcia względem osi X lub Y, w zależności od walorów tła oraz obiektów towarzyszących. Złe wykadrowanie umniejsza atrakcyjność zdjęcia oraz znajdujących się na nim obiektów.

 

OSTROŚĆ

Całe zdjęcie nie musi być ostre jak brzytwa. Czasem nawet lepiej, jeśli dalszy plan czy nawet całe tło są mniej lub bardziej rozmyte, co automatycznie przyciąga uwagę odbiorcy na główny obiekt. A ten ostatni powinien być ładnie wyostrzony, tak, by wszelkie istotne detale były doskonale rozpoznawalne. Operowanie głębią ostrości nie jest rzeczą łatwą i należy przy tym pamiętać, że w programie do obróbki można wszystko rozmyć, natomiast wyostrzyć porządnie rzeczy sfotografowanych nieostro już się nie da. Brak odpowiedniej ostrości umniejsza atrakcyjność zdjęcia oraz znajdujących się na nim obiektów.

 

KOLORY

Oj, te kolory! Tęskniliśmy za nimi w czasach PRL-u, a gdy już możemy się nimi nasycić do woli, okazuje się, że… nie bardzo sobie z nimi radzimy! A przynajmniej nie wszyscy. Kiedy lepsze są nasycone barwy, a kiedy warto postawić na stonowane? A może czasem korzystniejszym rozwiązaniem będzie skala szarości? Dobór właściwych kolorów nie jest rzeczą łatwą, tym bardziej że zdjęcie ma nie tylko za zadanie promować jakiś obiekt, ale też stanowić element całości, jaką jest graficzny układ strony. Złe kolory co robią? Odpowiadamy chórem: umniejszają atrakcyjność zdjęcia oraz znajdujących się na nim obiektów!

 

A TERAZ BĘDZIE NAJLEPSZE!

Przeczytaliście to wszystko? To możecie śmiało o tym zapomnieć. Po co Wam to? Przecież droga do sukcesu jest łatwiejsza i pewniejsza: wystarczy zlecić zarządzanie fotografiami na stronie dobrej agencji reklamowej, która zadba o to, by zdjęcia były odpowiednie pod każdym względem. Dobra agencja reklamowa ma przede wszystkim dostęp do dobrego banku zdjęć. Zdjęcie można przymierzyć, poprawić, podmienić… Można też, jeśli zajdzie taka potrzeba, pstryknąć jakąś autorską fotkę. I przede wszystkim – macie pewność, że fotografie na Waszej stronie spełniają wszelkie istotne kryteria. W tym również prawne, bo o tej kwestii także należy pamiętać.