Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

reklama w wyszukiwarceWyższa pozycja w Google to więcej gości na stronie, czyli większy zysk. Droga na szczytowe pozycje jest wprawdzie długa i wyboista, ale AdWordsy pozwalają ją skrócić.

Istnieją przesłanki, by twierdzić, że istnieje coś takiego, jak druga strona wyników wyszukiwania. Nie jest to jednak pewne, ponieważ nikt aż tak daleko nie zagląda.

Przesadzamy, ale tylko trochę. Według analiz agencji Protofuse ponad 90% osób korzystających z Google kończy wyszukiwanie na pierwszej stronie. Pierwszym linkiem zadowala się aż jedna trzecia użytkowników, zaś pierwsze trzy miejsca zgarniają ponad 60% wszystkich kliknięć. Warto być na wysokiej pozycji – tylko jak się tam dostać?

Pierwsza opcja to pozycjonowanie strony, jest to jednak kosztowne i czasochłonne rozwiązanie. Jeśli chcesz szybko zwiększyć ruch, lepszym wyjściem będzie kampania reklamowa AdWords.

Zrób to sam!

AdWordsy to linki sponsorowane wyświetlane nad, pod lub obok zwykłych linków. Ich umiejscowienie zapewnia wysoką klikalność, zaś podobieństwo do wyników organicznych sprawia, że niektórzy użytkownicy nawet nie są świadomi, że klikają w reklamy.

Jedną z największych zalet reklamy w wyszukiwarce Google jest łatwość jej obsługi. Każdy może zaplanować kampanię – wystarczy założyć bezpłatne konto w serwisie. Efekty są natychmiastowe: wykupiony link z opisem od razu wyświetla się na szczycie. Co więcej, reklamować się można za dowolną kwotę i na dowolną skalę, zaś dostępne narzędzia dają możliwość analizowania kampanii.

Nie rób tego sam!

Być może uda ci się działać samotnie z przyzwoitym skutkiem. Zwykle jednak warto zdać się na specjalistów. Korzyści jest sporo, a wszystkie sprowadzają się do tego, że kampania będzie efektywniejsza.

Dzięki dobrze dobranym słowom kluczowym wzrośnie liczba wyświetleń, ale przede wszystkim poprawi się jakość ruchu. Lepsze targetowanie i treści reklam zachęcą do klikania osoby faktycznie zainteresowane ofertą. W efekcie podobny budżet przełoży się na wyższą konwersję.

Ostatecznie – co jest lepsze? Wydanie 800 zł i wygenerowanie tysiąca złotych zysku, czy przeznaczenie nieco wyższej kwoty na specjalistów, dzięki którym zysk przekroczy 3 tys. zł?

Mądra świnka z reklamy uczyła nas, że jeśli nie widać różnicy, nie warto przepłacać. W przypadku AdWordsów wykonanych przez specjalistów różnica jest jednak wyraźnie widoczna. Skoro można coś zrobić równie tanio, ale lepiej, przepłacać tym bardziej nie warto.