Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Dobra agencja reklamowa musi być jak dobry lekarz lub prawnik – ponad poglądami.

blog_politykaRzecz jasna agencja reklamowa nie zastąpi komitetu wyborczego, ponieważ nie dysponuje wszelkimi potrzebnymi narzędziami oraz możliwościami potrzebnymi do przeprowadzenia kompleksowej kampanii wyborczej. Są jednak obszary, na których płaszczyzny działań komitetów wyborczych oraz agencji reklamowych zazębiają się. Ta swoista „część wspólna” to elementy identyfikacji wizualnej. I należałoby tu podkreślić pewną bolesną prawdę: jest to nierzadko pięta achillesowa komitetów wyborczych.

Taki stan rzeczy ma swoje uzasadnienie. Komitet wyborczy musi sprostać ogromowi wyzwań i wręcz nie ma fizycznej możliwości, by skompletować armię specjalistów od wszystkiego. Trzeba więc stawiać na ludzi wszechstronnych. Wszechstronność jest – i owszem – cechą znamionującą przebojowość, lecz nie gwarantuje ona najwyższego poziomu profesjonalizmu. To mniej więcej jak w pięcioboju nowoczesnym: nawet najlepszy i najbardziej wszechstronny pięcioboista nie ma zbyt wielkich szans w konfrontacji z czołowymi zawodnikami poszczególnych dyscyplin składowych (szermierki, jazdy konnej, strzelectwa etc.).

A jednak ten najwyższy poziom jest wskazany. A najczęściej wręcz konieczny do osiągnięcia zamierzonego celu – zwycięstwa w wyborach czy utrzymania dobrych relacji z wyborcami przez cały okres kadencji. Dlatego też spora liczba komitetów wyborczych korzysta z możliwości outsourcingu, zlecając elementy kreowania wizerunku agencjom reklamowym. Taka strategia ma jeszcze dodatkowe plusy: dobra agencja reklamowa często potrafi uzyskać efekt uniwersalny, wolny od subiektywnych i poglądowych ram, które są czasem przysłowiową kulą u nogi dla kreatywności.

Do elementów kampanii wyborczych, które najczęściej są zlecane firmom zewnętrznym należą:

  • strony internetowe
  • projekty wizytówek
  • projekty druków korespondencyjnych
  • projekty ulotek i zaproszeń na spotkania wyborcze
  • projekty plakatów
  • projekty gadżetów biorących udział w kampanii
  • projekty oznakowania środków transportu
  • projekty wystroju miejsc organizacji wieców politycznych i spotkań wyborczych
  • copywriting – teksty oraz hasła wyborcze

Kampanie wyborcze, ze względu na swoją specyfikę, wymagają najczęściej od firm zewnętrznych wysokiego stopnia poufności. Niemniej każda dobra agencja reklamowa zawsze przestrzega zasad poufności w stosunku do wszystkich swoich klientów.