Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin
social media

Social media dla firmy

Czekasz, aż klienci sami Cie znajdą? Robisz duży błąd! To Ty wyjdź im naprzeciw. Portale społecznościowe to dziś najczęściej odwiedzane miejsca w sieci. Jeśli o tym wiesz, to prawdziwym grzechem byłoby z tego nie skorzystać. Social media mogą dać firmie nie tylko doskonałą reklamę, ale i możliwość zwiększenia sprzedaży.

Po co firmie profil społecznościowy?

 

1. Docierasz do nowych osób

Zależy Ci na nowych klientach, prawda? Nie ma firmy, której celem nie byłoby zwiększenie sprzedaży. Jeśli siedzisz jak mysz pod miotłą, w nadziei, że ludzie sami dowiedzą się o Twojej firmie – dostaniesz figę z makiem. To Ty musisz dotrzeć do nich, pokazać się, powiedzieć im: „Hej, ludzie – jestem i sprzedaje buty!”. Jeżeli masz profil na Facebooku, czy Tweeterze, docierasz do osób, które do tej pory nie miały styczności z Twoją firmą i które być może nigdy by się o niej nie dowiedziały. Ekspansja w internetowym świecie daje Ci ogromne możliwości. Sklep z butami nie jest już lokalny, teraz cała Polska wie, że najlepsze czółenka, to tylko u Ciebie.

 

2. Budujesz wizerunek firmy

Pan Iksiński może sobie pomyśleć, że Twoja firma, to jakiś mały bzdecik, który nie ma sobą nic do zaoferowania. Wyprowadź go z błędu, social media umożliwiają Ci zaprezentowanie firmy od jak najlepszej strony. Pokaż jak pracujecie, co oferujecie, ile mogą z wami zyskać. W ten sposób budujesz w oczach klientów pozytywne skojarzenia. On wie, że dajesz gwarancję na te buty, realizujesz bony rabatowe, odpowiadasz na pytania. Facebook albo inny profil społecznościowy, pozwolą firmie stworzyć w umyśle klienta taki obraz, jakiego oczekujesz.

 

3. Potwierdzasz wybór dotychczasowych klientów

Jolka z Lublina kupiła w Twoim sklepie internetowym kozaki na zimę. Ogląda je i widzi, że są super, ale jak to kobieta – nie jest do końca pewna, czy spełnią jej oczekiwania. Aż tu nagle Jolka wchodzi na Fejsa i widzi, że Hanka ma selfie z pudełkiem takich samych butów.
– Kurcze – myśli Jolka. – Są na fejsie, Hanka też ma… kupiłam dobre.

Jeżeli korzystasz z social mediów i robisz to umiejętnie, tym samym utwierdzasz swoich dotychczasowych klientów w tym, że dobrze zrobili, wybierając Ciebie. Na nich działa reguła społecznego dowodu słuszności (nie czytałeś jeszcze książki Cialdiniego?). Kiedy widzą, że coś jest popularne i inni też to mają, wzrasta u nich przekonanie, że z taką firmą warto się zaprzyjaźnić.

Anthony de Mello powiedział: „Czym jest sukces? Jest to decyzja jakiejś grupy ludzi, że coś jest dobre”.

 

4. Możesz komunikować się z klientami i budować relacje

Obecność w social mediach to nieocenione źródło możliwości. Wśród nich znajduje się również możliwość bezpośredniego dialogu z klientami i tymi, którzy klientami mogą zostać. Odpowiadasz na ich pytania, pomagasz, udzielasz porad. Znowu odniesiemy się do Cialdiniego – wywołujesz w nich sympatię i zasadę wzajemności. Skoro Ty im robisz dobrze, oni coś od Ciebie kupią. Przecież się z nimi komunikujesz, to tak jakbyście się prawie znali. Po co mają iść po buty do obcych ludzi, skoro na portalu jest ktoś „znajomy”? Komunikowanie się i budowanie relacji, nie jest łatwe, ale jeśli znasz grupę docelową i nie popełniasz błędów – stworzysz sobie Facebookową rodzinkę, która otworzy serca i portfele.

 

5. Rekrutujesz pracowników

Jeżeli Twoja firma jest nastawiona na rozwój, social media to doskonały sposób na to, żeby szukać nowych pracowników. Załóżmy, że Twój sklep z butami ewoluował do rangi sieci sklepów. Najwyższy czas, żeby zatrudnić dodatkowy personel, a kto sprzeda buty lepiej, niż ta Hanka, czy Jolka, które w nich chodzą, które się na nich znają i które je kochają? To wymarzone sprzedawczynie! A może Jolka to nieprzeciętna laska, która doskonale sprawdzi się w charakterze przedstawiciela handlowego? Jeśli będzie aplikować, bez problemu sprawdzisz, z jaką osobą masz do czynienia? CV to często mocno podrasowane dokumenty, na linii czasu Facebooka, nie ukryje się nic. Obejrzysz, ocenisz, odrzucisz tych, którzy w sekcji praca mają: „Szlachta nie pracuje”. No i pewnie zostanie z tego ta wierna Jolka, która będzie doskonałym menadżerem.

 

Zakładaj profil! Czego się boisz?

Tak, wiemy, przed obecnością w social mediach, mogą wstrzymywać Cię obawy. Moda swoja drogą, ale z pewnością zastawiasz się:

• Czy w ogóle coś to da?
• Czy stać Cie na to?
• Czy nie dasz plamy?

 

Musisz wiedzieć, że przygotowanie i wdrożenie kampanii, a także ewentualna reklama, mogą kosztować. Dzisiaj nie ma nic za darmo, jak chcesz wyciągnąć z butów, musisz wsadzić w Fejsa (bez skojarzeń ). Na początku efekty mogą być znikome i będziesz zastanawiał się nad tym, czy nie dać sobie spokoju. Może też dasz ciała i zrobisz coś, co nie zadziała zbyt dobrze. To niestety cena sukcesu i musisz się z tym liczyć.

 

Jeżeli chcesz prowadzić skuteczne działania i czerpać z tego korzyści, ale brakuje Ci wiedzy i doświadczenia, jaką mają eksperci social mediów – zgłoś się do nas. Samodzielne działania mogą nie przynieść Ci pożądanych efektów, a nie warto ryzykować. My znamy portale społecznościowe od podszewki i w tym aspekcie nic nas nie zaskoczy. Z nami Twoja konkurencja odpadnie w przedbiegach.