Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Teksty na strony internetowe

Słabe teksty reklamowe odnoszą często skutek odwrotny do zamierzonego. Gdy klient widzi na stronie producenta lub usługodawcy błędy i tandetne zwroty – nierzadko rezygnuje z usług. Skoro bowiem treść oferty jest kiepska, to można też spodziewać się trudności w bezpośrednich relacjach z taką firmą.

Dlatego nie warto:

  • pisać tekstów reklamowych samodzielnie, nie posiadając dostatecznej wiedzy i umiejętności;
  • zlecać pisania takich tekstów studentom lub osobom nieposiadającym udokumentowanego doświadczenia;
  • zlecać pisania takich tekstów agencjom, których własne treści na stronach firmowych pozostawiają wiele do życzenia.

Przepisywać oklepane slogany potrafi bowiem niemal każdy. Stworzenie oryginalnego i chwytliwego tekstu promocyjnego jest sztuką, wymagającą nie tylko przygotowania merytorycznego, ale też głowy pełnej pomysłów.

Dlatego warto:

  • pamiętać, że tekst jest nieodłącznym składnikiem przekazu reklamowego i ma decydujący wpływ na wybór odbiorcy;
  • przeczytać kilka przykładowych zakładek na naszej stronie www.r5studio.pl, by wyrobić sobie właściwą opinię o poziomie naszych tekstów;
  • podjąć właściwą decyzję.

A właściwa decyzja może być w tej kwestii tylko jedna: należy zaufać naszemu doświadczeniu. Czy brzmi to cynicznie lub zakrawa na tani chwyt marketingowy? Nie. Za naszymi argumentami stoją bowiem konkretne przykłady porządnie zredagowanych tekstów.

Największym błędem, jaki popełnia niedoświadczony autor tekstu reklamowego jest postrzeganie potencjalnego klienta, jako istoty – ujmując to delikatnie – lekko niedorozwiniętej intelektualne. Stąd potem biorą się kwiatki typu: „Nie uwierzysz! Lekarze są wstrząśnięci! Rewelacyjne odkrycie amerykańskich naukowców!” i tym podobne. Niestety, nikt o zdrowych zmysłach nie wierzy w tego typu slogany. Również zapewnienia w stylu: „działamy profesjonalnie”, „jesteśmy profesjonalistami” – latające sobie luźno i niepoparte żadnym konkretnym uzasadnieniem – niezbyt przekonują. Profesjonalista? Świetnie? A co potrafi? Wszystko zapewne! Bo obiecać można wszystko… Z pewnością zgrabnie zredagowana rzeczowa informacja o danym produkcie lub usłudze odniesie dużo lepszy efekt, niż zapewnienia wzięte z księżyca. Na szczęście jednak istnieją złe teksty marketingowe. W przeciwnym razie jaki miałoby sens reklamowanie dobrych? 🙂