Nie bądź egoistą... podziel się 😉Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin

Przyjrzyjmy się firmom, które już osiągnęły sukces. Gdy weźmiemy do ręki ich wizytówkę, papier firmowy, jakikolwiek gadżet, czy zajrzymy na ich stronę internetową – w oczy rzuca się absolutna harmonia dizajnu. Dzięki temu taka firma jest jeszcze bardziej rozpoznawalna. Nie musi wołać do nas hasłami. Wystarczy, że mignie nam w oddali charakterystyczny układ barw i już wiemy o co chodzi.

 

Jednym z najczęstszych błędów wśród młodych firm jest odkładanie ważnych rzeczy na później. Te ważne rzeczy to elementy identyfikacji wizualnej. Niektórzy myślą, że to jest taka tylko ozdóbka i w świetle innych spraw organizacyjnych może sobie poczekać. Jest to błąd numer jeden, ponieważ w ten sposób pozbawiają firmę bardzo ważnego narzędzia do przeprowadzania skutecznych promocji. Podcinają wręcz skrzydła własnej reklamie.

 

Błędem numer dwa jest brak konsekwencji, gdy już dojdzie do jakichś działań w zakresie identyfikacji wizualnej. Często wygląda to tak, że pewne realizacje przeprowadzane są etapami przez różnych wykonawców i według różnych wytycznych. W efekcie taka firma ma z innej parafii grafikę na stronie WWW, z innej na wizytówkach, a z jeszcze innej na szyldzie wiszącym ponad wejściem do biura czy sklepu. Nie dość, że wygląda to żałośnie (wyobraźmy sobie drużynę piłkarską, w której każdy zawodnik ma koszulkę w innym kolorze i kroju), to jeszcze dezorientuje klienta. Klient nie jest pewien, czy do właściwej firmy trafił, a ma też prawo powątpiewać w kompetencje takiej firmy, która o własny wygląd zadbać nie umie.

 

Sposób na uniknięcie tych błędów jest śmiesznie prosty. W dobrej agencji reklamowej trzeba najpierw zaprojektować podstawowe elementy Księgi Znaku, takie jak: logo, kolorystykę, dizajn i czcionkę. Należy przy tym dziesięć razy się zastanowić, by podjęta decyzja była trafna i wiążąca. Rzecz jasna dobra agencja reklamowa (za przykład niech tu posłuży… dajmy na to: R5 Studio!) powinna naprowadzić klienta na właściwy trop, wyeliminować błędy i zoptymalizować projekt tak, by jego założenia były zgodne zarówno z profilem firmy, z oczekiwaniami potencjalnych odbiorców i z wieloma jeszcze innymi czynnikami, których nie będziemy tutaj oddzielnie przytaczać.

 

Nie trzeba realizować wszystkiego na hurra! Można do tego podejść racjonalnie, w miarę własnych możliwości. Niemniej projekt i konsekwencja są podstawą sukcesu wizualnego firmy!